Dokumen daftar pemandu Mycar online

Daftar pemandu mycar secara online sangat lah mudah, hampir semua orang boleh daftar my car online ni tetapi tak semuana boleh lulus dengan segera kerana silap bagi dokumen yang di perlukan oleh mycar Malaysia. Mungkin tak tahu mana satu dokumen yang tepat, biasa cover note insuran yang tersilap sebab ada beberapa dokumen berkaitan insuran ni seperti invoice, renewal notice, schedule dan confirmation of slip. Yang mana yang perlu untuk daftar online mycar? Sebelum tu, anda boleh semak syarat daftar Mycar.

Dokumen daftar pemandu Mycar online takde lah susah sangat, biasanya anda ada simpan kerana memang ada kat rumah anda. Proses daftar mycar 24 jam boleh aktif jika semua dokumen cukup. Iya, cepat je yang lambatnya sebab dokumen kabur atau salah dokumen. Di sini kami nak kongsi dokumen yang betul untuk daftar pemandu my car online.

Dokumen daftar pemandu Mycar online

Ada 3 dokumen wajib untuk daftar mycar driver iaitu:

1. Gambar depan lesen
2. Gambar depan ic
3. Cover Note insuran

Dokumen tambahan ( jika diperlukan sahaja ) - endorsement ( jika nama anda tiada di dalam cove rnote insuran ) dan roadtax ( jika cover note insuran tak tulis due date ).

Setelah permohonan sebagai pemandu mycar lulus, anda kena update gambar profile melalui aplikasi mycar driver.

Daftar My Car driver lulus 24jam 

*Semua gambar dokumen mestilah jelas dan penuh ( gambar kabur dan sekeat-sekerat akan di tolak )


Contoh ( sila klik pada gambar untuk besarkan )


1. Lesen memandu - jelas dan penuh, jangan guna flash



2. ICjelas dan penuh, jangan guna flash



3. Cover note insuran kereta - mesti ada nama pemandu, no plate kereta dan tempoh perlindungan ( period of cover )



4. Gambar muka - jangan pakai topi



5. Roadtax - kereta 2017 ke atas sahaja



6. Geran - kereta 2017 ke atas sahaja



7. Endorsement - Jika nama tiada dalam Cover Note Insuran, anda kena tambah nama sebagai pemandu kedua, ketiga atau seterusnya dan ianya di namakan " endorsement ".


Itulah info berguna berkaitan dengan dokumen daftar my car driver. Di harap boleh memberikan pencerahan kepada anda untuk daftar mycar driver online. Cara daftar mycar driver ni takde le susah sangat.

Untuk menjadi pemandu Mycar walau di mana anda berada ( termasuk Sabah dan Sarawak ), sila whatsapp ke 0192055657 dengan segera.

Popular posts from this blog

Daftar Mycar online percuma lulus 24jam

Daftar Mycar online mudah dan cepat

Daftar pemandu mycar percuma online tanpa HQ